Vidaus tvarkos taisyklės

TVIRTINU
Direktorė
Aušra Dzekevičiūtė
Data: 2019-09-13
Įsakymu Nr. VTT-1

UAB „PROFITASK“ VIDAUS TVARKOS TAISYKLĖS

įm.kodas 302840248

VIDAUS TVARKOS TAISYKLĖS

UAB „PROFITASK“ vidaus tvarkos taisyklės yra lokalinis teisės aktas, reglamentuojantis odontologinės
priežiūros (pagalbos) teikimo tvarką, bendrąsias pacientų aptarnavimo taisykles UAB „PROFITASK“
odontologijos kabinete (toliau – Įstaiga), esančioje Salomėjos Nėries odontologijos klinikoje MB „Ach!
Skanu“ ( į.k. 303739362 ), (toliau – Klinika), teikiamas gydymo paslaugas pacientams bei darbuotojų
veiksmus darbo metu (toliau – Įstaigos vidaus tvarkos taisyklės arba Vidaus tvarkos taisyklės).

1. BENDROJI DALIS

1.1. Odontologinės priežiūros (pagalbos) odontologijos kabinetas UAB „PROFITASK“:
1.1.2. Juridinio asmens kodas: 302840248,
1.1.3. Registracijos adresas: Ateities g. 11-408, Vilnius.
1.1.4. Veiklos adresas: Salomėjos Nėries g. 77, Vilnius.
1.1.5. Veiklos sritys: profesionali burnos ertmės higiena, kiuretažas, dantų balinimas, silantavimas,
fluoravimas, dantų papuošalai, estetiškai plombuotų dantų priežiūra.
1.2. Įstaigos vidaus darbo taisyklių tikslas – užtikrinti Įstaigos darbuotojų teikiamų paslaugų kokybę,
darbuotojų sąžiningą darbą, racionalų darbo laiko panaudojimą, pacientų kreipimosi į Įstaigą tvarką,
informacijos teikimo tvarką, Įstaigos pacientų teisių ir pareigų įgyvendinimo tvarką, skundų nagrinėjimo
ir ginčų sprendimo tvarką, ugdyti darbuotojų sąžiningą darbą, darbuotojų ir pacientų drausmės laikymąsi
Įstaigoje bei atsakomybę.
1.3. Šios Įstaigos vidaus tvarkos taisyklės susideda iš bendrųjų nuostatų dalies, Įstaigoje
teikiamų paslaugų sąrašo dalies, Įstaigos darbo laiko ir pacientų aptarnavimo dalies,
Įstaigos pacientų (ir jų atstovų) kreipimosi į Įstaigą tvarkos dalies, pacientų ligų istorijų
vedimo ir saugojimo tvarkos dalies, bendrųjų Įstaigos darbuotojų pareigų dalies,
informacijos teikimo pacientams tvarkos aprašo, pacientų teisių ir pareigų įgyvendinimo
tvarkos aprašo, skundų nagrinėjimo ir ginčų sprendimo tvarkos aprašo, Įstaigos specialistų konsultacijų
teikimo tvarkos aprašo, baigiamųjų nuostatų dalių.
1.4. Šių Vidaus tvarkos taisyklių privalo laikytis visi Įstaigos darbuotojai, pacientai, jų
atstovai ir kiti Įstaigos teritorijoje ir patalpose esantys asmenys.
1.5. Šių Vidaus tvarkos taisyklių kopijos yra prieinamos Įstaigos darbuotojams ir pacientams (jų
atstovams) susipažinti būnant Įstaigoje, ar pateikiant rašytinį (ar elektroninės formos) prašymą Įstaigos
vadovui.

2. ĮSTAIGOJE PACIENTAMS TEIKIAMA PAGALBA/PASLAUGOS

2.1. Profesionali burnos ertmės higiena;
2.2. Kiuretažas;
2.3. Dantų balinimas;
2.4. Dantų silantavimas;
2.5. Dantų fluoravimas;
2.6. Dantų papuošalai;
2.7. Estetiškai plombuotų dantų priežiūra.

3. ĮSTAIGOS DARBO LAIKAS IR PACIENTŲ APTARNAVIMO LAIKAS

3.1. Įstaigos darbo laikas yra nuo 9.00 val. iki 19.00 val. darbo dienomis (nuo pirmadienio iki
ketvirtadienio) ir penktadieniais nuo 9.00 val. Iki 14.00 val. pagal pacientų poreikį, išskyrus valstybinių
švenčių dienas, tenkančias darbo dienoms.
3.2. Pacientai Įstaigoje aptarnaujami Įstaigos darbo valandų metu, iš anksto užsiregistravus
pas burnos higienistą arba atvykus į Įstaigą užsiregistruoti.
3.3. Kreipimosi į Įstaigą tvarką (apsilankymai, pacientų registracija, informacijos apie
teikiamas paslaugas gavimas, kt.) nustato Įstaigos vidaus tvarkos taisyklės.

4. PACIENTŲ KREIPIMOSI Į ĮSTAIGĄ TVARKA

4.1. Pacientai gali apsilankyti pas Įstaigos burnos higienistą iš anksto užsiregistravę telefonu
(+37060295057), el. paštu (info@ausradens.lt), Įstaigos internetinėje svetainėje
(www.ausradens.lt), ar atvykę į Įstaigą ( Salomėjos Nėries g. 77, Vilnius). Ypatingais atvejais pacientai
priimami be išankstinės registracijos.
4.2. Įstaiga pacientams teikia planines mokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas.
4.3. Norint gauti informaciją apie Įstaigoje teikiamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas,

jų kainas ir galimybes jomis pasinaudoti juridiniai ir fiziniai asmenys gali raštu arba žodžiu kreiptis į
Įstaigos vadovą arba Įstaigos darbuotojus bet kuriais Įstaigos kontaktais, nurodytais Įstaigos
vidaus tvarkos taisyklėse ir internetinėje svetainėje arba tam tikrą aktualią informaciją gali
gauti apsilankę Įstaigos internetinėje svetainėje www.ausradens.lt.
4.4. Pacientai Įstaigoje priimami kiekvieną darbo dieną nuo pirmadienio iki ketvirtadienio nuo 9.00 val.
iki 19.00 val., ir penktadieniais nuo 9.00 val. Iki 14.00 val. pagal pacientų poreikį visus metus (išskyrus
valstybinių švenčių dienas, tenkančias tų metų savaitės darbo dienoms).
4.5. Atvykęs pacientas, norėdamas užsiregistruoti pas burnos higienistą arba apsilankyti (jei yra iš
anksto užsiregistravęs), arba kitais atvejais (neužsiregistravęs), Įstaigos darbuotojams turi pateikti
informaciją apie save: vardą, pavardė ir visą kitą reikiamą informaciją.

5. PACIENTŲ LIGOS ISTORIJŲ VEDIMO IR SAUGOJIMO TVARKA
5.1. Įstaigoje vedamos kiekvieno paciento ligos istorijos su visa reikalinga informacija apie
pacientą.
5.2. Įstaigoje yra pildoma ir vedama visa su pacientų gydymu susijusi privaloma medicininė
dokumentacija vadovaujantis Įstaigos vidaus dokumentų ir Lietuvos Respublikos teisės
aktų nuostatomis.
5.3. Pacientui pateikus rašytinį prašymą Įstaigos vadovui, paciento lėšomis gali būti padarytos
jo ligos istorijos ir (ar) kitų dokumentų patvirtintos kopijos vadovaujantis Įstaigos vidaus
tvarkos taisyklių informacijos pacientams (ir jų atstovams) teikimo tvarkos aprašo
nuostatomis.

6. ĮSTAIGOS DARBUOTOJŲ PAREIGOS

6.1. Teikti pacientams medicinos pagalbą.
6.2. Teikti efektyvią ir tinkamą odontologinę ir/ar burnos priežiūrą (pagalbą).
6.3. Informuoti pacientą apie jo sveikatos sutrikimus, gydymą ir jo eigą bei kitą teikiamą
odontologinę ir/ar burnos priežiūrą (pagalbą).
6.4. Tirti savo darbo rezultatus, naudoti pažangius gydymo metodus ir tobulinti savo
profesines žinias.
6.5. Užtikrinti teisę pacientui laisvai pasirinkti odontologijos specialistą, odontologinės
pagalbos rūšį, jeigu atitinkamos paslaugos jam gali būti teikiamos keliais alternatyviais
būdais ar naudojant kelias alternatyvias medžiagas (medicinines priemones, medžiagas).
6.6. Teikti medicinos statistikos ir kitą informaciją Sveikatos apsaugos ministerijos nustatyta
tvarka odontologinės priežiūros įstaigos vadovui, Sveikatos apsaugos ministerijai
ir Lietuvos Respublikos odontologų rūmams kai yra pateikiamas motyvuotas rašytinis
prašymas.
6.7. Atlikti medicininę ekspertizę ir pateikti jos raštiškas išvadas Lietuvos Respublikos
įstatymų nustatyta tvarka to teisėtai reikalaujant teisėsaugai.

7. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

7.1. Įstaigos vidaus tvarkos taisyklės susideda iš pagrindinės dalies („Vidaus tvarkos
taisyklės“) ir keturių sudedamųjų dalių:
7.1.1. Įstaigos informacijos pacientams (ir jų atstovams) teikimo tvarkos aprašas (Vidaus tarkos
taisyklių priedas Nr. 1),
7.1.2. Įstaigos pacientų teisių, pareigų bei jų įgyvendinimo tvarkos aprašas (Vidaus tarkos taisyklių
priedas Nr. 2),
7.1.3. Įstaigos pacientų (ir jų atstovų) skundų nagrinėjimo tvarkos aprašas

(Vidaus tarkos taisyklių priedas Nr. 3),
7.1.4 Įstaigos specialistų konsultacijų teikimo tvarkos aprašas (Vidaus tarkos taisyklių priedas Nr.4).
Visi Įstaigos vidaus tvarkos taisyklių priedai yra neatskiriama Įstaigos Vidaus tvarkos taisyklių dalis.
7.2. Įstaigos vidaus tvarkos taisyklės įsigalioja nuo jų patvirtinimo dienos.
7.3. Įstaigos vidaus tvarkos taisyklės gali būti keičiamos ir papildomos keičiantis įstatymams, keičiant
darbo organizavimą, reorganizuojant Įstaigą.
7.4. Su Įstaigos vidaus tvarkos taisyklėmis ir jų pakeitimais Įstaigos darbuotojai supažindinami ir privalo
vykdyti jų nurodymus.
7.5. Pacientai gali susipažinti su Įstaigos Vidaus tvarkos taisyklių, informacijos pacientams ar jų
atstovams) teikimo tvarkos, pacientų teisių ir pareigų įgyvendinimo tvarkos, pacientų skundų nagrinėjimo
tvarkos, specialistų konsultacijų Įstaigoje teikimo tvarkos nuostatomis, sau patogiu laiku, apsilankę
Įstaigos internetinėje svetainėje www.ausradens.lt.

PRIEDAS 1
INFORMACIJOS PACIENTAMS IR JŲ ATSTOVAMS TEIKIMO

TVARKOS APRAŠAS

UAB „PROFITASK“ informacijos pacientams ir jų atstovams teikimo tvarkos aprašas (toliau –tvarkos
aprašas) nustato informacijos, susijusios su Įstaigos pacientais, jų gydymu, teiktomis paslaugomis,
pacientų asmenine informacija ir kita su paciento asmeniu ar jo gydymu susijusi informacija, teikimo
tvarką Įstaigos pacientams (ir jų atstovams). Taip pat Tvarkos aprašas nustato pacientų kaip duomenų
subjektų teisių įgyvendinimo tvarką Įstaigoje.

1. BENDROJI DALIS

1.1. Konfidenciali informacija – visa informacija susijusi su pacientu ar jo buvimu Įstaigoje,
apie jo gydymą, sveikatos būklę, diagnozę, prognozes ir gydymą, taip pat visa kita
asmeninio pobūdžio informacija susijusi su paciento asmeniu ar jo gydymu, jam teiktomis
paslaugomis – turi būti laikoma konfidencialia. Tokia informacija yra laikoma
konfidencialia ir po paciento mirties.
1.2. Informacijos apie pacientą teikimo formos – informacija yra teikiama raštu, pateikiant
motyvuotą raštišką prašymą, pateikiant tokią teisę (gauti informaciją) patvirtinantį
dokumentą. Informacija telefonu, vadovaujantis teisės aktų reikalavimais, apie pacientus yra
neteikiama.
1.3. Informacijos apie pacientą gavėjai – konfidenciali informacija gali būti suteikiama
pacientui, o kitiems asmenims tik turint rašytinį paciento sutikimą, kuriame yra nurodyta
tokios informacijos suteikimo pagrindas ir naudojimo tikslai, išskyrus atvejus, kai tokią
informaciją turi teisę gauti valstybinė institucija ar pareigūnas, Lietuvos Respublikos teisės
aktų nustatyta tvarka.

2. DUOMENŲ SUBJEKTO IR TEISĖS Į INFORMACIJĄ ĮGYVENDINIMAS
2.1. Pacientui, atvykus asmeniškai arba nurodytu paštu ir (ar) el. paštu, pateikus rašytinį prašymą
ir asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar jo kopiją, pacientas gali būti informuotas
apie duomenų tvarkymą ir susipažinti su Įstaigos tvarkomais jo asmens duomenimis.
2.2. Įstaiga, gavusi paciento paklausimą, nurodytą Vidaus tvarkos taisyklių 2.1. punkte, atsako,
informuoja apie duomenų tvarkymą, atsako, ar su juo susiję asmens duomenys yra
tvarkomi, ir, jei pacientas prašo, pateikia prašomus duomenis ne vėliau kaip per vieną

mėnesį nuo prašymo gavimo. Vieno mėnesio laikotarpį, Įstaiga gali pratęsti dar dviem
mėnesiams, atsižvelgiant į prašymo sudėtingumą ir skaičių, tačiau bet kokiu atveju Įstaiga
per vieną mėnesį nuo prašymo gavimo privalo informuoti pacientą apie termino pratęsimą
ir nurodyti vėlavimo priežastis.

2.3. Pacientas remiantis Vidaus tvarkos taisyklių 2.1 ir 2.2. punktais nustatyta tvarka ir terminais,
taip pat gali reikalauti Įstaigos ištrinti duomenis, apriboti asmens duomenų tvarkymą, reikalauti perkelti
duomenis bei bet kuriuo metu nesutikti, kad paciento asmens duomenys būtų tvarkomi, kai toks duomenų
tvarkymas vykdomas Įstaigos teisėtiems interesams, išskyrus kai Įstaiga paciento asmens duomenis
tvarko dėl priežasčių, kurios yra viršesnės už paciento interesus, teises ir laises, arba siekiant apginti
teisinius reikalavimus.
2.4. Įstaiga tenkina Vidaus tvarkos taisyklių 2.1. ir 2.3. punktuose nurodytus pacientų prašymus,
išskyrus atvejus, kai tai prieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymas ir kitiems teisės aktams.
2.5. Vidaus tvarkos taisyklių 2.1. ir 2.3. prašymus nagrinėja ir atsakymus pacientui pateikia Įstaigos
Vadovas.
2.6. Pacientas, atvykęs asmeniškai arba nurodytu el. paštu, pateikęs rašytinį prašymą ir asmens tapatybę
patvirtinančius dokumentus ar jų kopijas, taip pat turi teisę į informaciją apie savo sveikatos būklę, ligos
diagnozę, įstaigoje taikomus ar gydytojui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką,
komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento
apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo, taip pat apie padarinius atsisakius siūlomo gydymo.
Informacija pacientui pateikiama atsižvelgiant į jo amžių ir sveikatos būklę, jam suprantama forma,
paaiškinant specialius medicinos terminus.
2.7. Informaciją apie sveikatos būklę, ligos diagnozę, medicininio tyrimo duomenis, gydymo
metodus ir gydymo prognozę pacientui ir jo atstovams teikia burnos higienistas.
2.8. Burnos higienistas aukščiau paminėtos informacijos pacientui gali nepranešti tik tais atvejais, jeigu
tai pakenktų paciento sveikatai ar sukeltų pavojų jo gyvybei arba kai pacientas nustatyta
tvarka raštu atsisako šios informacijos. Tais atvejais, kai pranešimas būtų prielaida žalai
pacientui atsirasti, visa aukščiau paminėta informacija pateikiama paciento atstovui ir tai
prilyginama informacijos pateikimui pacientui. Atstovui pateikta informacija pateikiama
pacientui iš karto, kai išnyksta pavojus, kad jos pranešimas pacientui gali nulemti minėtą žalą.
2.9. Paciento pageidavimu jam turi būti pateikti susipažinimui jo medicinos dokumentai.
Medicinos dokumentų pateikimas pacientui gali būti ribojamas, jeigu juose esanti
informacija pakenktų paciento sveikatai ar sukeltų pavojų jo gyvybei. Sprendimą neišduoti
pacientui medicinos dokumentų priima burnos higienistas. Apie sprendimo neišduoti
medicinos dokumentų priėmimą ir jo motyvus pažymima medicinos dokumentuose.
2.10. Sveikatos priežiūros specialistai pagal savo kompetenciją privalo paaiškinti pacientui įrašų
jo medicinos dokumentuose prasmę. Jeigu paciento reikalavimas yra pagrįstas, netikslius,
neišsamius, dviprasmiškus duomenis sveikatos priežiūros specialistas per 15 darbo dienų
turi ištaisyti, papildyti, užbaigti, panaikinti ir (ar) pakeisti. Sveikatos priežiūros specialisto ir
paciento ginčą dėl įrašų jo medicinos dokumentuose ištaisymo, papildymo, užbaigimo,
panaikinimo ir (ar) pakeitimo sprendžia įstaigos vadovas.
2.11. Su nepilnamečio paciento iki 18 metų medicinos dokumentais turi teisę susipažinti jo atstovai.
2.12. Pateikus rašytinį prašymą ir kartu asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus ar jų kopiją,
pacientui pageidaujant, Įstaiga nemokamai padaro ir išduoda įstaigos patvirtintas paciento
medicinos dokumentų kopijas, taip pat išduoda diagnozės ir gydymo aprašymus, kitą
informaciją susijusią su paciento asmens duomenimis. Medicinos dokumentų kopijos
išduodamos per 1 darbo dieną nuo prašymo pateikimo, diagnozės ir gydymo aprašymai per
10 darbo dienų nuo prašymo pateikimo, o informacija susijusi su paciento asmens
duomenimis išduodama Vidaus tvarko taisyklių 2.2. punkte nustatytais terminais. Minėtos
kopijos bus daromos paciento lėšomis, kai pacientas per einamuosius metus pateikia
pakartotiną identišką prašymą.

3. TEISĖS Į PRIVATAUS GYVENIMO NELIEČIAMUMĄ ĮGYVENDINIMAS,
INFORMACIJOS APIE PACIENTĄ TEIKIMO KITIEMS ASMENIMS IR

INSTITUCIJOMS TVARKA

3.1. Pacientų privatus gyvenimas yra neliečiamas. Informacija apie pacientų gyvenimo faktus
gali būti renkama pacientų sutikimu ir tik tuo atveju, jei tai yra būtina diagnozuoti ligą ar
gydyti.
3.2. Įstaigoje draudžiama fotografuoti, filmuoti, daryti garso įrašus be įstaigos vadovo arba jo
įgalioto asmens raštiško sutikimo, išskyrus atvejus, kai tai daro pati Įstaiga.
3.3. Visa informacija apie paciento buvimą įstaigoje, gydymą, sveikatos būklę, diagnozę,
prognozes ir gydymą, taip pat visa kita asmeninio pobūdžio informacija apie pacientą yra
laikoma konfidencialia ir po paciento mirties. Teisę gauti šią informaciją po paciento
mirties turi įpėdiniai pagal testamentą ir pagal įstatymą, sutuoktinis (partneris), tėvai, vaikai.
3.4. Konfidenciali informacija gali būti suteikta kitiems asmenims tik turint rašytinį paciento
sutikimą, kuriame yra nurodyta tokios informacijos suteikimo pagrindas, naudojimo tikslai.
3.5. Telefonu informacija apie pacientą gali būti teikiama. Įstaiga telefonu gali suteikti
informaciją apie paciento vizito laiką, įsiskolinimus už suteiktas paslaugas. Pacientui teikiant
informaciją telefonu, Įstaigos darbuotojas pirmiausia turi identifikuoti pacientą. Paciento
identifikacijai, paciento prašoma nurodyti vardą, pavardę ir gimimo datą.
3.6. Be paciento sutikimo konfidenciali informacija apie pacientą gali būti teikiama:
3.6.1. Įstaigos medicinos personalui, tiesiogiai dalyvaujančiam gydant pacientą;
3.6.2. Sveikatos priežiūros įstaigoms, kuriose gydomas ar slaugomas pacientas, arba atliekama jo
sveikatos ekspertizė;
3.6.3. Paciento atstovui, sutuoktiniui, sugyventiniui (partneriui), tėvams (įtėviams) ar pilnamečiams
vaikams, tiek kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti jeigu pacientas yra iki 18 metų amžiaus arba
yra laikomas nesugebančiu protingai vertinti savo interesų;
3.6.4. Institucijoms, kontroliuojančioms sveikatos priežiūros paslaugas;
3.6.5. Teismui, prokuratūrai, ikiteisminio tyrimo įstaigoms, savivaldybių vaiko teisių apsaugos
tarnyboms bei kitoms institucijoms, kurioms tokią teisę suteikia Lietuvos Respublikos įstatymai.
3.7. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų numatytais atvejais (kai reikia pranešti apie
nusikaltimą ir pan.) įstaiga konfidencialią informaciją apie pacientą pateikia savo iniciatyva.
3.8. Už konfidencialios informacijos teikimą kitoms įstaigoms ir institucijoms atsakingas įstaigos
direktorius. Kiti darbuotojai informaciją apie pacientą gali teikti tik įstaigos direktoriaus pavedimu.
3.9. Už konfidencialios informacijos tinkamą teikimą kitiems asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems
gydant pacientą ir paciento atstovams pagal įstatymą, kai pacientas yra laikomas nesugebančiu protingai
vertinti savo interesų, atsakingas pacientą gydantis gydytojas.
3.10. Įstaiga turimą informaciją apie pacientą šios tvarkos 3.6.2., 3.6.4. – 3.6.5. punktuose
nurodytiems asmenims pateikia ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos. Teikiamą
informaciją apie pacientą pasirašo gydantis gydytojas ir įstaigos direktorius. Jeigu gydytojas jau
nebedirba įstaigoje – pasirašo įstaigos direktorius.
3.11. Medicinos dokumentų nuorašai pateikiami ne vėliau kaip 1 darbo dieną nuo prašymo
gavimo dienos, diagnozės ir gydymo aprašymai per 10 darbo dienų nuo prašymo pateikimo,
3.12. Be paciento sutikimo konfidenciali informacija, įskaitant ir paciento asmens duomenis, taip
pat gali būti teikiami Įstaigos asmens duomenų gavėjams, su kuriais yra sudaryta asmens
duomenų gavimo sutartis ir minėtas paciento asmens duomenų perdavimas yra būtinas Įstaigos teikiamų
paslaugų suteikimui.
3.13. Asmenys, turintys raštišką paciento sutikimą gauti konfidencialią informaciją, norėdami
gauti ją raštu turi pateikti raštišką prašymą. Prašyme turi būti nurodyta pareiškėjo vardas ir
pavardė, gyvenamoji vieta, paciento vardas ir pavardė, prašomos informacijos apimtis. Su
prašymu turi būti pateikiamas raštiškas paciento sutikimas suteikti apie jį konfidencialią informaciją.
Teikdamas prašymą pareiškėjas turi pateikti pareiškėjo tapatybę patvirtinantį dokumentą. Prašymai
registruojami įstaigos registratūroje. Registratūros darbuotojas padaro pareiškėjo tapatybę patvirtinančio
dokumento kopiją ir prideda ją prie prašymo, prašymą užregistruoja. Raštiška informacija asmenims,
turintiems paciento rašytinį sutikimą, pateikiama Vidaus tvarkos taisyklių numatyta tvarka. Medicinos
dokumentų kopijos daromos nemokamai, išskyrus, atvejus, kai pakartotinis identiškas prašymas teikiamas
antrą kartą per tuos pačius einanmuosius metus.
3.14. Raštišką prašymą su aukščiau nurodytais priedais pacientas ar jo atstovas gali siųsti Įstaigai

reg. paštu, el. paštu arba pateikti asmeniškai Įstaigos darbuotojui, Įstaigos darbo dienomis.

PRIEDAS 2
PACIENTŲ TEISIŲ IR PAREIGŲ ĮGYVENDINIMO TVARKOS

APRAŠAS

UAB „PROFITASK“ pacientų teisių įgyvendinimo tvarkos aprašas (toliau –tvarkos aprašas) nustato
Įstaigos pacientų (ir jų atstovų) teises ir pareigas bei jų įgyvendinimo tvarką Įstaigoje.

1. ĮSTAIGOS PACIETŲ TEISĖS
1.1. Pacientas turi teisę Įstaigoje pasirinkti burnos priežiūros specialistą.
1.2. Pacientas gali sutikti arba atsisakyti siūlomų gydymo metodų.
1.3. Gauti informaciją apie savo burnos ertmės organų būklę. Jeigu odontologinė priežiūra (pagalba) yra
teikiama nepilnamečiams pacientams, tai tokia informacija turi būti suteikta tėvams, įtėviams ar
globėjams, pateikus Įstaigos darbuotojams nepilnamečio asmens atstovo tapatybę ir atstovavimo teisę
patvirtinančius dokumentus.
1.4. Pacientas turi teisę į savo garbės ir orumo nežeminančias sąlygas ir pagarbų klinikos darbuotojų ir
lankytojų elgesį.
1.5. Paciento teisių negalima varžyti ar suteikti pacientams privilegijų dėl jų lyties, amžiaus, rasės,
tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, šeiminės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrųar kitais

pagrindais.
1.6. Pacientas savo lėšomis turi teisę gauti ir jam turi būti suteikiamos medicininės nuskausminančios
priemonės, kad nebūtų priverstas kęsti jaučiamo skausmo ar kitų sveikatos sutrikimų keliamų nemalonių
pojūčių.
1.7. Pacientas turi būti informuotas apie jį gydančio burnos specialisto, (Įstaigos darbuotojo) vardą,
pavardę, pareigas,ir jei pageidauja, apie profesinę kvalifikaciją.
1.8. Pacientas,pateikęs prašymą,turi teisę gauti informaciją apie Įstaigoje teikiamas mokamas ir
kompensuojamas paslaugas, jų kainas ir galimybes jomis pasinaudoti.
1.9. Pacientas turi būti sudarytos galimybės susipažinti, ir jis, pateikęs rašytinį prašymą, turi teisę gauti
informaciją apie Įstaigos vidaus tvarką, kiek tai susiję su jo buvimu šioje Įstaigoje ir teikiamomis
odontologinio gydymo ar kitomis paslaugomis.
1.10. Pacientas turi teisę į informaciją apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, kitus medicininius
duomenis, gydymo metodus ir gydymo prognozę ir kitą su jo gydymu ir burnos ertmės organų būkle
susijusią informaciją. Jei pacientas mano, jog įprasta tvarka ir apimti, jam kaip pacientui, teikiamos
informacijos nepakanka, pacientas gali raštu prašyti informacijos pas Įstaigos vadovą ar jam
odontologines paslaugas teikiantį Įstaigos burnos priežiūros specialistui.
1.11. Teikti skundus dėl burnos priežiūros specialisto Įstaigos vadovui, Valstybinei akreditavimo sveikatos
priežiūros tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos, jeigu Įstaigos darbuotojas nevykdo arba
netinkamai vykdo savo pareigas.
1.12. Pacientas gali prašyti ir sužinoti kito, atitinkamas paslaugas teikiančio, specialisto nuomonę apie
savo sveikatos būklę ir jam siūlomą gydymą.

1.13. Informacija pacientui turi būti pateikta jam suprantama forma, paaiškinant specialius medicinos
terminus. Paciento prašymu burnos priežiūros specialistas pacientą informuodamas apie gydymą, turi
paaiškinti pacientui gydymo eigą, galimus gydymo rezultatus, galimus alternatyvius
gydymo metodus ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti
siūlomo gydymo, taip pat apie pasekmes atsisakius siūlomo gydymo.
1.14. Informacija pacientui neturi būti pateikta prieš jo valią. Atsisakymą gauti informaciją apie savo
sveikatą pacientas turi aiškiai išreikšti ir patvirtinti parašu.
1.15. Pacientui nuo 16 metų Įstaigos gydymo paslaugos teikiamos tik su jo sutikimu, išskyrus būtinosios
medicinos pagalbos paslaugų teikimo atvejus, ar kai pacientas negali savo valios išreikšti pats.
1.16. Nepilnamečiam pacientui iki 16 metų,gydymo paslaugos teikiamos tik su jo įgaliotų atstovų
sutikimu, išskyrus būtinosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo atvejus. Įstaigos burnos priežiūros
specialistai visais atvejais turi parinkti tokius diagnostikos ir gydymo metodus, kurie labiausiai atitiktų
nepilnamečio interesus, atsižvelgdami pirmiausia į nepilnamečio, taip pat į jo atstovų valią.
1.17. Nepilnametis pacientas iki 16 metų, kuris, Įstaigos burnos priežiūros specialisto pagrįsta nuomone,
išreikšta medicinos dokumentuose, gali pats teisingai vertinti savo sveikatos būklę, turi teisę
savarankiškai kreiptis ir spręsti dėl jam reikiamų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo, išskyrus Lietuvos
Respublikos teisės aktuose numatytas išimtis.
1.18. Informacija apie paciento, kuris negali būti laikomas gebančiu protingai vertinti savo interesų,
sveikatos būklę, suteikiama paciento sutuoktiniui (sugyventiniui), paciento tėvams (įtėviams) ir paciento
pilnamečiams vaikams jų rašytiniu prašymu ir pateikus tokią teisę patvirtinančius dokumentus.
1.19. Teisę į sveikatos priežiūros paslaugas, neatskleidžiant asmens tapatybės, turi ne jaunesnikaip 16
metų pacientai, sergantys Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyto sąrašo
ligomis. Už gydymo paslaugas, neatskleidžiant asmens tapatybės, pacientas moka pats.
1.20. Pacientas turi teisę į informacijos susijusios su jo asmeniu ir gydymu konfidencialumą. Įstaigos
gydytojai ir kiti darbuotojai turi gerbti pacientų asmens privatumą (informaciją susijusią su pacientu ir jo
gydymu galima teikti tik Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka ir nustatytiems subjektams).
1.21. Paciento privatus gyvenimas yra neliečiamas. Informacija apie paciento gyvenimo faktus gali būti
renkama tik su paciento sutikimu ir tuo atveju, jei tai yra būtina ligai diagnozuoti, gydyti ar paciento
sveikatos būklei periodiškai tikrinti, po gydymo prižiūrėti/apžiūrėti, ar kitais Lietuvos Respublikos teisės
aktuose numatytais atvejais.
1.22. Pacientas turi teisę raštu ar žodžiu kreiptis į Įstaigos Vadovą visais iškilusiais ginčytinais klausimais
ir prašyti pateikti paaiškinimą.

1.23. Visa būtina informacija pacientui suteikiama (prieinama) jo buvimo Įstaigoje ar lankymosi joje
metu, pacientui prašant gali būti teikiama Įstaigos registratūroje arba yra prieinama pacientui Įstaigos
internetinėje svetainėje www.ausradens.lt. Tam tikra aktuali informacija taip pat yra skelbiama Įstaigos
informacijos dokumentuose.
1.24. Gauti žalos, padarytos jo sveikatai, dėl Įstaigos ar darbuotojų kaltės atlyginimą Lietuvos
Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
1.25. Pacientas turi kitas teises, numatytas Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

2. ĮSTAIGOS PACIENTŲ PAREIGOS:

2.1. Rūpintis savo burnos ertmės ir dantų priežiūra.
2.2. Vykdyti odontologijos darbuotojų nurodymus ir rekomendacijas.
2.3. Informuoti burnos priežiūros specialistą apie žinomai esamą infekciją iki pradedant gydymą (AIDS,
hepatitą, tuberkuliozę, Veneros ligas, kt.).
2.4. Laikytis Įstaigos vidaus tvarkos taisyklių ir kitų Įstaigos vidaus dokumentų nuostatų.
2.5. Atlyginti Įstaigai padarytą žalą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka.
2.6. Pacientas Įstaigoje negali reikalauti suteikti bet kokių privilegijų lyties, rasės, tautybės, kalbos,
kilmės, socialinės padėties, šeiminės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų pagrindu. Prioritetas
teikiant paslaugas taikomas tik ypatingais (stipraus skausmo, būtinosios pagalbos) atvejais.
2.7. Pacientas privalo asmeniškai susipažinti su Įstaigos vidaus tvarkos taisyklėmis, pacientų teisių ir
pareigų įgyvendinimo tvarkos taisyklėmis, specialistų konsultacijų teikimo tvarkos įgyvendinimo
taisyklėmis, sutikimo dėl sveikatos priežiūros paslaugų teikimo bei pacientų (ar jų atstovų) informavimo
taisyklėmis, ir kitais Įstaigos vidaus tvarkos dokumentų nuostatomis, kurios yra viešai skelbiamos ir
pacientui laisvai prieinamos įstaigos internetinėje svetainėje www.ausradens.lt. Jei pacientui reikalingi
tam tikri paaiškinimai, susiję su Įstaigos vidaus tvarkos dokumentų nuostatomis, jis gali raštu kreiptis į
Įstaigos vadovą dėl atitinkamų paaiškinimų gavimo.
2.8. Pacientas privalo laikytis nurodyto ir su Įstaiga sutarto jo priėmimo laiko.
2.9. Pacientas, užsiregistravęs planinei asmens odontologinio gydymo paslaugai gauti, tačiau
negalintis atvykti nustatytu laiku, privalo apie tai informuoti Įstaigos darbuotojus raštu ar telefonu ne
vėliau kaip prieš dvidešimt keturias valandas iki numatomo paslaugos gavimo laiko pradžios. Apie
negalėjimą atvykti pacientas privalo pranešti Įstaigos registratūros telefono numeriu ar kitomis
priemonėmis (el. paštu, reg. paštu, atvykęs į Įstaigą).
2.10. Pacientas turi suteikti maksimalų kiekį informacijos Įstaigos burnos priežiūros specialistui apie savo
sveikatą, buvusias burnos ertmės ligas (ar kitas pavojingas, užkrečiamas, atsinaujinančias ligas), jam
atliktas operacijas, vartotus ir vartojamus vaistus, alergines reakcijas, genetinį paveldimumą ir kitus
pacientui žinomus duomenis, reikalingus tinkamai suteikti gydymo paslaugas.
2.11. Pacientas, gavęs informaciją apie jam skiriamas odontologinio gydymo paslaugas, Lietuvos
Respublikos įstatymų nustatytais atvejais, savo sutikimą ar atsisakymą dėl šių sveikatos priežiūros
paslaugų suteikimo turi išreikšti ir patvirtinti raštu pateikdamas Įstaigos darbuotojams iki numatyto
gydymo pradžios.
2.12. Pacientas privalo vykdyti Įstaigos burnos priežiūros specialisto paskirtus nurodymus ir
rekomendacijas arba šiose taisyklėse nustatyta tvarka atsisakyti paskirtų gydymo paslaugų.
2.13. Pacientas privalo pagarbiai ir etiškai elgtis su visais Įstaigos darbuotojais ir kitais pacientais(jų
atstovais).
2.14. Pacientui, kuris pažeidžia savo pareigas, tuo sukeldamas grėsmę savo ir kitų pacientų sveikatai ir/ar
gyvybei, arba trukdo jiems gauti kokybiškas gydymo paslaugas, gydymo paslaugų teikimas gali būti
nutrauktas, išskyrus atvejus, jei tai grėstų pavojus paties paciento sveikatai ar gyvybei.
2.15. Laiku sumokėti už jam teiktas mokamas gydymo paslaugas (tyrimus, konsultacijas, odontologinį
gydymą ir kt.) pagal tuo metu Įstaigoje galiojančius įkainius kurie yra skelbiami Įstaigos internetinėje
svetainėje.
2.16. Lankantis Įstaigoje laikytis asmens higienos normų, priešgaisrinės ir elektros saugos taisyklių
reikalavimų, atsargiai elgtis savo ir aplinkinių atžvilgiu.
2.17. Tinkamai ir atsakingai elgtis su Įstaigoje esančiu inventoriumi irtausoti Įstaigos turtą.

2.18. Įstaigos (teritorijoje ir patalpose) yra draudžiama:
2.18.1. Įeiti į Įstaigos darbuotojų kabinetus be išankstinio susitarimo, negavus leidimo;
2.18.2. Be Įstaigoje nustatyta tvarka išduoto leidimo važinėti bet kokiomis transporto priemonėmis
Įstaigos teritorijoje;
2.18.3. Įstaigos patalpose ir teritorijoje be nustatyta tvarka gauto leidimo filmuoti, fotografuoti patalpas
ir Įstaigos darbuotojus, kitus pacientus, jų atstovus ar kitaip pažeisti jų privatumą;
2.18.4. Trikdyti viešąją rimtį ir tvarką, pažeisti vidaus tvarkos dokumentuose nustatytas Įstaigos vidaus
tvarkos taisykles;
2.18.5. Įsivesti (įsinešti) gyvūnus, negavus darbuotojo sutikimą;
2.18.6. Vartoti alkoholinius gėrimus, narkotines ar psichotropines medžiagas bei
tabako gaminius.
2.19. Pacientai ir jų atstovai už Įstaigai ar jos darbuotojams padarytą žalą atsako Lietuvos
Respublikos įstatymų nustatyta tvarką.

3. PACIENTO (JO ATSTOVO) TEISIŲ IR PAREIGŲ IR JŲ ĮGYVENDINIMAS:
3.1. Pacientų teises ir pareigas reglamentuoja Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymas, UAB
„PROFITASK“ Vidaus tvarkos taisyklės bei šis tvarkos aprašas, kuris yra neatskiriama Įstaigos Vidaus
tvarkos taisyklių dalis (įvardijama kaip Vidaus tvarkos taisyklių priedas Nr. 2).
3.2. Pacientų teisė į kokybiškas Įstaigos teikiamas gydymo paslaugas:
3.2.1. Kiekvienam pacientui teikiama kokybiška gydymo paslauga. Pacientų teisės nevaržomos dėl jų
lyties, amžiaus, rasės, pilietybės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės ar šeiminės padėties, tikėjimo,
įsitikinimų, pažiūrų, seksualinės orientacijos, genetinių savybių, neįgalumo ar dėl kokių nors kitų
aplinkybių ar asmeninių ypatybių.
3.2.2. Pacientams jų prašymu ir lėšomis, bei esant pagrįstai būtinybei, teikiamos medicininės
nuskausminamosios priemonės jei pacientas jaučia skausmą.
3.2.3. Intervencinės procedūros į paciento sveikatą, įskaitant tokio pobūdžio tyrimus, atliekama pagal
Įstaigos vidaus tvarkos dokumentų nuostatas ir vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais.
3.2.4. Paciento labui, siekiant pilnai suteikti odontologinio gydymo paslaugą ar kompleksines
odontologinio gydymo paslaugas, pacientas gali būti siunčiamas į kitą odontologijos įstaigą.
3.3. Teisė į sveikatos priežiūros prieinamumą:
3.3.1. Įstaiga sudaro pacientams sąlygas, užtikrinančias ekonominį, komunikacinį ir organizacinį burnos
priežiūros paslaugų ir medicinos mokslų principų bei medicinos etikos reikalavimų prieinamumą (atitiktį)
paciento reikmėms.
3.3.2. Būtinoji medicinos pagalba pacientui teikiama neatidėliotinai, pagal Lietuvos Respublikos
Sveikatos apsaugos ministerijos nustatytą būtinosios medicinos pagalbos mastą ir teikimo tvarką.
3.4. Teisė pasirinkti gydytoją:
3.4.1. Pacientas turi teisę pasirinkti gydantį, tiriantį, konsultuojantį, prižiūrintį specialistą, ir gydymo
įstaigą, o taip pat kitą tos pačios kvalifikacijos specialisto nuomonę. Ši teisė gali būti ribojama teisės aktų
nustatyta tvarka.
3.5. Teisė į informaciją:
3.5.1.Pacientas turi teisę gauti informaciją apie Įstaigoje teikiamas paslaugas, jų kainas ir galimybes jomis
pasinaudoti. Šią informaciją pacientų prašymu žodžiu jiems teikia Įstaigos vadovas, burnos priežiūros
specialistas.
3.5.2. Pacientas informuojamas apie jį gydantį burnos priežiūros specialistą, nurodant jų vardą, pavardę,
pareigas,o jo prašymu ir apie kvalifikaciją.
3.5.3. Pacientas, vadovaujantis jo prašymu,turi gauti informaciją apie savo sveikatos būklę, burnos ertmės
ligų diagnozę, prognozę, atliekamus tyrimus ir jų rezultatus, naudojamus gydymo metodus, numatomas
atlikti gydymo procedūras, gydymo alternatyvas, rizikos laipsnį, galimas komplikacijas bei laukiamus
rezultatus, kas gali turėti įtakos paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo, taip pat
apie pasekmes jų atsisakius. Informacija pacientui turi būti pateikiama jam paprašius suprantama forma
paaiškinant specialius medicinos terminus, atsižvelgiant į paciento amžių ir sveiktos būklę.

3.5.4. Pacientas turi teisę susipažinti su savo ligos istorija ir kitais medicinos dokumentais Įstaigoje arba
pateikdamas rašytinį ar žodinį prašymą Įstaigos vadovui.
3.5.5. Pacientas turi teisę gauti jo lėšomis padarytas medicininių dokumentų kopijas pateikdamas rašytinį
prašymą gydymo paslaugas jam teikusiam burnos priežiūros specialistui ar Įstaigos vadovui. Burnos
priežiūros specialistas paciento prašymu jam turi paaiškinti medicininių įrašų reikšmę. Pacientas gavęs
atitinkamą prašomą informaciją privalo raštu patvirtinti, kad tokią informaciją ar dokumentus (jų kopijas)
gavo tokį patvirtinimą pateikdamas Įstaigos vadovui.
3.5.6. Paciento rašytiniu prašymu, informacija apie pacientą neteikiama jo prašyme išvardytiems
asmenims ar jų grupėms. Ši teisė gali būti ribojama Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
3.5.7. Pacientui įstatymų numatytais atvejais išduodami reikiami dokumentai dėl jomtyrimo ir gydymosi
Įstaigoje, pateikiant rašytinį prašymą kuriame nurodomos reikiamų dokumentų kopijos ir jų naudojimo
tikslai.
3.6. Teisė atsisakyti gydymo:
3.6.1. Pacientas gavęs informaciją apie siūlomą gydymą gali bet kuriuo metu atsisakyti gydymo paslaugų
teikimo apie tai informuodamas savo gydytoją ir jei tai nekelia pavojaus paciento sveikatai ir/ar gyvybei.
3.6.2. Būtinoji medicinos pagalba, kai dėl kokios nors priežasties negalima sužinoti paciento valios, dėl
gydymo paslaugų teikimo, tačiau paciento gyvybei ar sveikatai gresia pavojus, teikiama ir nesant paciento
(ar jo įgalioto atstovo) sutikimo, vadovaujantis gautu Įstaigos vadovo ar kitos gydymo įstaigos rašytinį
nurodymą. Apie tai turi būti daromas įrašas paciento medicinos dokumentuose.
3.7. Teisė teikti skundus:
3.7.1Pacientas turėdamas nusiskundimų Įstaigoje teikiamomis gydymo paslaugomis, turi teisę kreiptis į
Įstaigos vadovą dėl pažeistų teisių, netinkamų Įstaigos sąlygų, konfliktų su Įstaigos darbuotojais ir kt.
3.7.2. Pacientas, manydamas, kad yra pažeistos jo teisės, Įstaigai gali raštu pateikti skundą, pateikęs
asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (ir atstovavimą patvirtinantį dokumentą, kai kreipiasi paciento
atstovas). Skundą turi teisę pateikti ne vėliau kaip per vienus metus, kai sužino, kad jo teisės pažeistos,
bet ne vėliau kaip per trejus metus nuo teisių pažeidimo dienos.
3.7.3. Nesutikdamas su gautu iš Įstaigos atsakymu į skundą, pacientas turi teisę apskųsti Įstaigos veiklą
kontroliuojančioms valstybinėms institucijoms.
3.8. Teisė į privataus gyvenimo neliečiamumą:
3.8.1. Pacientų privatus gyvenimas yra neliečiamas. Informacija apie pacientų gyvenimo faktus, su
gydymu susijusi medicininio pobūdžio informacija, kita informacija būtina diagnozuoti ligą, pacientui
gydyti, renkama, kai pacientas sutikimą dėl toišreiškia žodžiu arba raštu.
3.8.2. Visa informacija apie paciento Įstaigoje, apie jo diagnozę, prognozes ir gydymą, asmeninio
pobūdžio informacija yra konfidenciali. Konfidencialios informacijos teikimo tvarką nustato Įstaigos
vidaus tvarkos aprašo informavimo tvarkos aprašas (Įstaigos vidaus tvarkos taisyklių priedas Nr. 1).
Konfidencialios informacijos saugojimo ir teikimo tvarką reglamentuoja Lietuvos Respublikos teisės
aktai.
3.8.3.Paciento sutikimas nėra būtinas, jei informacija teikiama įgaliotiems asmenims ar institucijoms,
kurioms Lietuvos Respublikos įstatymai suteikia teisę tokią informaciją gauti.
3.9. Pacientų pareigų įgyvendinimas:
3.9.1. Pacientas turi susipažinti ir laikytis Įstaigoje nustatytų vidaus tvarkos reikalavimų.Pacientas, prieš
pradedant odontologinį gydymą, raštu patvirtina, jog susipažino su Įstaigos vidaus tvarkos dokumentais ir
turi laikytis jų nuostatų.
3.9.2 Siekiant gauti asmens gydymo paslaugas, atvykti į Įstaigą siuntime ar kitame dokumente nurodytu
laiku. Atvykus, gydytojui žodžiu paprašius, pacientas privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinančius
dokumentus.
3.9.3. Teikti Įstaigos burnos priežiūros specialistui teisingą ir visą informaciją apie savo sveikatą,
persirgtas ligas, atliktas operacijas, vartotus ir vartojamus vaistus, alergines reakcijas, genetinį
paveldimumą, sveikatos būklės pasikeitimus gydymo metu, ir kitus pacientui žinomus duomenis,
reikalingus tinkamai suteikti odontologines paslaugas.
3.9.4. Vykdyti burnos priežiūros specialisto nurodymus, vartoti paskirtus vaistus, vadovautis pateiktomis
rekomendacijomis dėl tolesnės burnos organų ir/ar dantų priežiūros, suteikus gydymo paslaugas. Apie
atsisakymą pacientas privalo nurodymą, rekomendaciją paskyrusį gydytoją informuoti raštu nedelsiant.

3.9.5. Rūpintis savo sveikata, sąžiningai naudotis savo teisėmis, jomis nepiktnaudžiauti, vykdyti savo
pareigas, bendradarbiauti su Įstaigos darbuotojais.
3.9.6. Tinkamai elgtis ir racionaliai naudoti Įstaigoje jam laisvai prieinamą naudotis
Įstaigos turtą. Pastebėjus pažeidimų ar Įstaigos turto gedimo atveju, žodžiu
informuoti Įstaigos darbuotojus.
3.9.7. Laiku mokėti už teikiamas mokamąsias gydymo paslaugas pagal Įstaigos paslaugų įkainius
skelbiamus Įstaigos internetiniame puslapyje www.ausradens.lt.
3.9.8. Pacientas, kuris pažeidžia savo pareigas, savo veiksmais sukelia grėsmę savo ir kitų
pacientų sveikatai ar gyvybei, arba trukdo jiems gauti kokybiškas odontologinio gydymo paslaugas,
gydymo paslaugų teikimas gali būti nutrauktas, išskyrus atvejus, jei tai grėstų pavojus paciento gyvybei.
3.9.9. Už savo veiksmais Įstaigai ar jos darbuotojams padarytą žalą pacientas turi atsakyti Lietuvos
Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

PRIEDAS 3

PACIENTŲ SKUNDŲ NAGRINĖJIMO TVARKOS APRAŠAS
UAB „PROFITASK“ pacientų skundų nagrinėjimo ir ginčų sprendimo tvarkos aprašas (toliau –tvarkos
aprašas) nustato Įstaigos pacientų (ir jų atstovų) Įstaigai pateiktų skundų nagrinėjimo ir ginčų
sprendimo tvarką Įstaigoje.

1. PACIENTŲ IR JŲ ATSTOVŲ SKUNDŲ TEIKIMO TVARKA

1.1. Pacientai skundus gali pateikti raštu arba žodžiu.
1.2. Žodiniai pacientų skundai gali būti pateikiami tiesiogiai Įstaigos vadovui. Raštiški pacientų skundai
pateikiami kreipiantis į Įstaigą raštu, siunčiant skundą reg. paštu arba el. priemonėmis (Įstaigos el. paštu
info@ausradens.lt).
1.3. Žodiniai skundai ar prašymai priimami tik tuomet, kai juos galima išnagrinėti tuoj pat, nepažeidžiant
paciento ir Įstaigos interesų. Žodinius skundus Įstaigos vadovas ar darbuotojai nagrinėja iš karto. Aptaria
su pacientu galimus, abiem pusėms priimtinus problemos sprendimo būdus ir sutaria dėl jų, bei dėl
priimtų sprendimų įgyvendinimo terminų. Priimti sprendimai įforminami raštu ir patvirtinami Įstaigos
vadovo ir skundą pateikusio paciento ar jo atstovo parašais.
1.4. Skundą raštu pateikti gali pacientas arba jo atstovas pateikdamas tokią teisę patvirtinantį dokumentą
(jo kopiją).
1.5. Nagrinėjami tie skundai, kurie yra paciento (ar jo atstovo) pasirašyti, nurodytas jo vardas ir pavardė,
faktinė gyvenamoji vieta ir duomenys kontaktui palaikyti, aiškiai išdėstyta skundo esmė.
1.6 Jeigu skundą pateikia paciento atstovas, nurodomas atstovo vardas ir pavardė, gyvenamoji vieta,
pateikiama atstovavimą patvirtinančio dokumento kopija ir nurodomas pacientas, kurio vardu atstovas
kreipiasi bei pateikiama aiškiai išdėstyta skundo esmė.
1.7.Neįskaitomi, reikalavimų neatitinkantys skundai grąžinami pacientui ar jo atstovui ir nurodoma
grąžinimo priežastis.
1.8. Pacientas teikdamas skundą privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją. Kai
toks skundas siunčiamas per jo atstovą, su skundu pateikiama atstovavimą patvirtinančio dokumento
kopija bei asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija.
1.9.Pacientas turi teisę pareikšti skundą ne vėliau kaip per vienus metus, kai sužino, kad jo teisės
pažeistos, bet ne vėliau kaip per trejus metus nuo teisių pažeidimo dienos.
1.10. Gauti skundai raštu (reg. paštu, el. paštu), ne vėliau kaip per 1 dieną nuo jų gavimo Įstaigoje dienos,
pateikiami Įstaigos vadovui.
1.11. Apie gautą skundą pacientas ar jo atstovas informuojamas žodžiu arba raštu, skunde

nurodytais kontaktiniais duomenimis.

PRIEDAS 4
ĮSTAIGOS SPECIALISTŲ KONSULTACIJŲ ORGANIZAVIMO

TVARKOS APRAŠAS

UAB „PROFITASK“ burnos priežiūros specialisto konsultacijų organizavimo tvarkos aprašas (toliau –
tvarkos aprašas) nustato Įstaigoje dirbančių specialistų konsultacijų pacientams organizavimo ir teikimo
tvarką Įstaigoje.

1. BENDROSIOS NUOSTATOS

1.1. Įstaigoje burnos priežiūros specialisto konsultaciją pagal savo kompetenciją teikia:
burnos higienistas.

2. BURNOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTO KONSULTACIJOS TEIKIMO

ORGANIZAVIMO IR MOKĖJIMO UŽ JĄ TVARKA

2.1. Burnos priežiūros specialisto konsultacija pacientui yra teikiama vizito pas specialistą metu pagal
išankstinę paciento registraciją Įstaigoje, išskyrus ypatingos skubos atvejus. Pacientui konsultacija taip
pat yra teikiama iš anksto užsiregistravus odontologinei procedūrai (gydymui), prieš pradedant atlikti
odontologinę procedūrą.
2.2. Įstaigos burnos priežiūros specialisto pacientui teikiamos konsultacijos apmokamos paciento lėšomis,
išskyrus konsultacijas teikiamas pacientams po tam tikrų procedūrų (kieretažas).
2.3. Už burnos priežiūros specialisto konsultaciją mokama, jei pacientas pirmą kartą dėl konkrečios
priežasties kreipiasi į Įstaigos burnos priežiūros specialistą.
2.4. Burnos priežiūros specialistas, teikiantys pacientams gydymo paslaugas, jas aprašo asmens sveikatos
istorijoje (forma Nr. 025-043/a). Joje nurodoma paciento lankymosi data ir laikas, anamnezė, aprašoma
paciento būklė, ligos eiga, paskirti tyrimai ir gydymas, siuntimai pas kitus gydytojus odontologus
specialistus bei į kitas gydymo įstaigas (nurodant siuntimo tikslą).
2.5. Įstaigos paciento sveikatos istorija yra paciento Įstaigos dokumentas, saugomas Įstaigoje ir
pateikiamas teritorinės ligonių kasos arba Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos
specialistams pagal pareikalavimą ekspertizei atlikti.

UAB „PROFITASK“ SUTIKIMO DĖL SVEIKATOS PRIEŽIŪROS
PASLAUGŲ TEIKIMO APRAŠO ĮGYVENDINIMO TVARKA
Sutikimo dėl sveikatos priežiūros paslaugų teikimo aprašo reikalavimų įgyvendinimo tvarka yra UAB
„PROFITASK“ (toliau – Įstaiga) lokalinis teisės aktas, kuris nustato bendruosius reikalavimus paciento

sutikimui išreiškiamam tam tikrais paciento veiksmais, sutikimui dėl invazinės ir (ar) intervencinės
procedūros atlikimo bei reikalavimus pasirenkant alternatyvų diagnostikos ar gydymo metodą.

1. BENDROJI DALIS

1.1. Įstaigos sutikimo dėl sveikatos priežiūros paslaugų teikimo aprašo įgyvendinimo tvarkos
aprašo tikslas – užtikrinti, kad Įstaigoje būtų tinkamai įforminti pacientų sutikimai dėl Įstaigoje teikiamų
burnos priežiūros specialisto paslaugų/pagalbos ir invazinių ir (ar) intervencinių procedūrų teikimo.
1.2. Šis Įstaigos sutikimo dėl sveikatos priežiūros paslaugų teikimo aprašo įgyvendinimo tvarkos aprašas
susideda iš bendrųjų nuostatų dalies, paciento sutikimo dėl sveikatos priežiūros paslaugų teikimo formos
ir turinio reikalavimų dalies ir baigiamųjų nuostatų.
1.3. Sutikimo dėl sveikatos priežiūros paslaugų teikimo tvarkos įgyvendinimo apraše naudojamos
sąvokos:
1.3.1. Invazinė ir (ar) intervencinė procedūra, kuri reiškia medicininę procedūrą, kai Įstaigos burnos
priežiūros specialistas, siekdamas diagnozuoti, gydyti ar koreguoti organų ir jų sistemų funkciją,
medicinos prietaisais veikia paciento audinius ir (ar) organus, pažeisdamas audinių ir (ar) organų
vientisumą arba jo nepažeisdamas.

2. PACIENTO SUTIKIMO FORMOS IR TURINIO REIKALAVIMAI
2.1. Sutikimas, kuris išreiškiamas tam tikrais paciento veiksmais, gali, bet neprivalo būti
rašytinis.
2.2. Ši nuostata taikoma ir pacientui, kai Įstaiga užtikrina, kad visa būtina informacija pacientui bus/yra
suteikta (prieinama) jo buvimo ar lankymosi Įstaigoje metu, o Įstaigos darbuotojai atsakys į visus
paciento klausimus, susijusius su šia informacija.
2.3. Toks paciento sutikimas (išreikštas tam tikrais paciento veiksmais) yra laikomas pagrįstu
informacija ir yra tinkamas, jei Įstaiga pacientui sudaro prieinamą šią informacija:
2.3.1. informacija apie toje sveikatos priežiūros įstaigoje teikiamų mokamų, iš dalies mokamų paslaugų
kainas ir galimybes jomis pasinaudoti;
2.3.2. informacija apie Įstaigos vidaus tvarkos taisykles.
2.3.3.informacija apie burnos priežiūros gydymo paslaugas (pagalbą) teikiančių Įstaigos burnos priežiūros
specialistų profesinę kvalifikaciją.
2.3.4. informacija apie paciento pareigą bendradarbiauti su Įstaigos burnos priežiūros specialistu,
pacientui teiksiančiu burnos priežiūros gydymo paslaugas (pagalbą), vykdyti jo paskyrimus ir nurodymus,
pranešti apie bet kokius nukrypimus nuo paskyrimų.
2.4. Įstaigos burnos priežiūros specialistas sudaro sąlygas, pacientui prašant, sužinoti informaciją apie jo
sveikatos būklę, ligos diagnozę, apie Įstaigoje taikomus kitus odontologinio gydymo ar tyrimo būdus,
galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, pasveikimo prognozę, taip pat apie padarinius atsisakius
siūlomo odontologinio gydymo. Prašymą galima pateikti Įstaigos vadovui raštu ar elektroniniu būdu.
Atsakymai pacientams yra teikiami žodžiu, vizito Įstaigoje metu arba raštu, jei pacientas tokį
pageidavimą išreiškia prašyme.
2.5. Įstaigos burnos priežiūros specialistas, pacientui klausiant, atsako į visus užduotus klausimus,
susijusius su jam teikiamomis odontologinio gydymo paslaugomis (pagalba).
2.6. Tokios informacijos teikimo tvarką nustato Įstaigos informacijos pacientams (ir jų
atstovams) teikimo tvarkos aprašas ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatos.
2.7. Įstaigai paciento duodamas sutikimas dėl invazinės ar intervencinės procedūros atlikimo, turi būti
rašytinis dokumentas. Šioje sutikimo formoje nurodoma:
2.7.1. Įstaigos tikslus pavadinimas, Įstaigos kodas, adresas, telefono numeris.
2.7.2. Įstaigos burnos priežiūros specialistas, kuris atliks invazinę ir (ar) intervencinę procedūrą,
2.7.3. Įstaigos burnos priežiūros specialisto vardas, pavardė, profesinė kvalifikacija.
2.7.4. Paciento, kuriam bus atliekama invazinė ir (ar) intervencinė procedūra, vardas ir pavardė, amžius.
2.7.5. Invazinės ir (ar) intervencinės procedūros pavadinimas.

2.7.6. Paaiškinamos galimos ir svarbios paciento apsisprendimui dėl sutikimo davimo planuojamai
invazinei ir (ar) intervencinei procedūrai, komplikacijos, kurios yra:
– žinomos ir dažnai odontologinėje praktikoje pasitaikančios;
– retai pasitaikančios;
– galimos tam konkrečiam pacientui, įvertinus jo sveikatos būklę.
– kitos aplinkybės, svarbios paciento apsisprendimui.
2.7.7. Nurodoma ar pacientui bus taikoma/netaikoma anestezija. Jei anestezija bus taikoma, nurodoma
anestezijos atlikimo būdas, rizika bei galimos komplikacijos.
2.7.8. Paciento (jo atstovo) vardas, pavardė, atstovavimo pagrindas, sutikimo ar atsisakymo faktą
patvirtinantis įrašas, data, laikas, parašas.
2.7.9. Sutikimų formose gali būti pateikta ir kita informacija, susijusi su Įstaigoje asmens sveikatos
priežiūros paslaugų teikimu pacientui.
2.7.10. Laikoma, kad paciento sutikimas dėl konkrečių (tam tikrų) sveikatos priežiūros paslaugų
teikimo yra duodamas visoms atitinkamo gydymo epizodo metu taikomoms toms pačioms invazinėms ir
(ar) intervencinėms procedūroms. Informacija užfiksuota paciento sutikimo formose ir kita sutikimo
įforminimo metu.
2.7.11. Sužinota informacija yra laikoma konfidencialios informacijos apie pacientą dalimi ir gali
būti atskleidžiama tik Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka bei vadovaujantis Įstaigos
informacijos pacientams (ar jų atstovams) teikimo tvarkos aprašo nuostatomis.
2.7.12. Pacientų sutikimai yra pildomi ir kaupiami (saugomi) Įstaigoje kartu su kiekvieno
paciento ligos istorija ir kitais privalomais vesti medicininiais dokumentais.

3. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

3.1. Įstaigos sutikimo dėl sveikatos priežiūros paslaugų teikimo aprašo įgyvendinimo tvarkos
aprašas įsigalioja nuo jų patvirtinimo dienos.
3.2. Įstaigos sutikimo dėl sveikatos priežiūros paslaugų teikimo aprašo įgyvendinimo tvarkos aprašas gali
būti keičiamas ir papildomas keičiantis įstatymams, keičiant darbo organizavimą, reorganizuojant Įstaigą.
3.3. Šis sutikimo dėl sveikatos priežiūros paslaugų teikimo aprašo įgyvendinimo tvarkos aprašas yra
viešai skelbiamas Įstaigos internetinėje svetainėje www.ausradens.lt. Šiosutikimo dėl sveikatos priežiūros
paslaugų teikimo aprašo įgyvendinimo tvarkos aprašas, Įstaigos pacientams (jų atstovams), taip pat yra
prieinamas susipažinti būnant Įstaigoje, ar pateikiant rašytinį (ar elektroninės formos) prašymą Įstaigos
vadovui.

Šiuos dokumentus parengė UAB „PROFITASK“ įmonės Vadovas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos
teisės aktais.
Tvirtinu : Aušra Dzekevičiūtė 2019-09-13

ĮSAKYMAS
Del vidaus tvarkos taisyklių

2019-09-13
Nr. VTT – 1

T v i r t i n u vidaus tvaklos taisykles.

\

Direktorė Aušra Dzekevičiūtė